Funktionell och social kontaktyta
Lokalerna utrustades med mediaskärmar, full uppkoppling och lättillgänglig laddning av el. I focus stod att erbjuda en livfull miljö för interna och externa möten och touch down, möjlighet till sociala evenemang och servering av frukost och lunch vid seminarium samt plats för kundernas möte med sina egna kontakter. I loungen kan mera tillbakalutade möten och samtal föras. Tanken var att skapa en ökad känsla av trivsel och av att ”komma hem” för såväl medarbetare som besökare.
Ytorna är helt öppna och hit kan kunder komma från tidig morgon till ibland sen kväll. Genomströmningen är hög, inte minst tack vare Grant Thorntons egna seminarium med många deltagare från hela landet. Ambitionen med det nya konceptet var att besökarna vill dröja sig kvar, ta Skype-mötet eller en uppiggande smoothie innan dagen fortsätter (ett inspel från gemensam start-workshop för definiering av konceptet).
Kulörer och materialval följer Grant Thornton´s designmanual för brand colours, något fritt tolkat men med tydlig anknytning. Färgsättning av väggar och riktning på långa mattor binder ihop de öppna ytorna och leder naturligt besökare vidare in.’
Fyra typer av sittning erbjuds för en varierad miljö; lounge, vanlig sitthöjd vid mötesbord halvslutet rum, högre sitthöjd vid mötesbord i öppen miljö och högre sitthöjd vid stora mobila bord.
Växter i olika nivåer, arter och storlekar bidrar till bättre luftmiljö och mjuk atmosfär.